KÖPVILLKOR

Ansvar

Coachingen kan skapa förändring på ditt fysiska, emotionella och mentala tillstånd samt skapa förändringar på många andra områden i ditt liv. Coachingen är inte istället för att uppsöka läkare eller sjukvård om du är sjuk och i behov av vård p g a trauma, psykisk sjukdom, eller liknande som kräver terapeut, psykologi eller psykiatri. Och om detta skulle uppdagas under coaching så hänvisar vi dig vidare till sjukvård.

All förändring sker på eget ansvar.

Vad avses som personuppgifter?

Personuppgifter som namn, e-postadress, adress, telefonnummer, varor som du köpt såväl som uppgifter som ert besök på vår site automatiskt medger.

Köp

Vid beställning träffas avtal om köp först när Mowhiti bekräftat beställningen genom en orderbekräftelse. En orderbekräftelse skickas senast 24 timmar efter att beställning mottagits av Mowhiti. Om leveranstid ändras i beställningen kommer kunden att meddelas om detta snarast möjligt. Du har alltid rätt att häva köpet utan kostnad  fram till att varan är skickad. Mowhiti har ägande och återtaganderätt till samtliga produkter tills dess att fullständig betalning har mottagits från kund. För att handla hos oss måste du vara 18 år och Mowhiti måste kunna fastställa kundens bostadsadress.  

Priser

I priserna ingår moms med 25 % för beställningar inom EU. Vid bekräftad beställning, kan priserna endast ändras av omständigheter som Mowhiti inte råder över. Till exempel väsentligt ändrade råvarupriser, valutaförändringar eller ändrad moms. Inga expeditionskostnader tillkommer. Skulle priset ändras har kunden rätt att utan kostnad häva köpet.  

Frakt

Fraktkostnad med standardbrev inom Sverige ingår i priset.

Betalningsalternativ/betalningsvillkor

Du kan välja att betala med kort eller faktura. Vi har avtal med Billmate som erbjuder säker betalning med kort och faktura på internet.

Läs mer om Billmate och deras villkor här.

Leveranser

Beställningar skickas normalt inom 3 -5 arbetsdagar. Kontakta oss på info@mowhiti.se om det är brådskande så försöker vi lösa det

Vi reserverar oss för att samtliga lagervaror blir slutsålda innan vi hinner uppdatera hemsidan, och då upplyser vi kunderna om den beräknade leveranstiden. Kunden har alltid rätt att häva köp utan kostnad om inte varan finns i lager. Paketen levereras av Posten eller annan transportör till utlämningsställe eller skickas som post.

Leveransförseningar 

Ibland uppstår leveransförseningar från våra leverantörer utom vår kontroll. Det kan till exempel ske då en leverantör inte kan fullfölja sina leveransförpliktelser mot oss eller problem i tillverkningsprocessen. Om det inträffar frånsäger vi oss ersättningsansvar till kunden för den skada som förseningen åstadkommit. Du kan lita på att vi alltid meddelar dig om leveranser drar ut på tiden. Du  har som kund alltid rätt att häva köpet  utan kostnad  vid leveransförsening.

Transport

Mowhiti ansvarar för transport till dig som kund. Du och transportföretaget står för risken vid eventuell retur till oss.

Skadade varor

När du får dina varor är det viktigt att du kontrollerar din beställning direkt.  Har du mottagit en felaktig eller skadad vara, kontakta oss så snart som möjligt via e-post till info@mowhiti.se.

Ångerrätt och öppet köp 

Privatkunder har enligt distansavtalslagen rätt till 14 dagars ångerrätt. Detta innebär att du som kund har rätt att ångra ditt köp inom 14 dagar efter det att du har tagit emot varan.  Återsänd vara måste vara oanvänd och i sin originalförpackning. Vid utnyttjande av ångerrätt/öppet köp står kunden för returfrakten.  

Reklamationer 

Om du vill reklamera en skadad eller felaktig produkt ber vi dig kontakta oss via e-post för vidare instruktioner. Meddela oss helst via e-post info@mowhiti.se innan du skickar något. Lägg med fakturan/kvittot så vi kan identifiera returen. Kom ihåg att du ansvarar för frakten till oss. Vid en eventuell tvist följer vi alltid ARN:s rekommendationer.

Återbetalningar 

Återbetalning sker via Billmate. Summan återbetalas alltid till samma konto som använts vid köpet och snarast möjligt från det att vi har mottagit och godkänt returen. 

Reservationer 

Vi reserverar oss för ändringar i priser till följd av stora prisavvikelser från våra leverantörer, felskrivningar eller andra fel som ligger utanför vår kontroll. Läs mer om oförutsedda händelser under Force Majeur nedan.  

Återbetalningsskyldighet

Vi ska, om du utnyttjat din ångerrätt, betala tillbaka vad du har betalat för tjänsten snarast eller senast inom 30 dagar från den dag då vi tog emot meddelandet om att du ångrat dig. Se även konsumentverket och distansavtalslagen.

Priser och betalning

Alla produkter anges med pris inklusive moms. I kundvagnen kan man se det totala priset inklusive alla avgifter, moms, frakt och betalning. Betalningsvillkor finns angiven i kundvagnen beroende av valt betalningssätt.

Ångerrätt – vid coaching

Din ångerrätt (ångerfristen) gäller under 14 dagar. I ditt meddelande till oss måste det klart framgå att du ångrar dig. Ångerfristen börjar löpa den dag du gjort första inbetalningen och avdrag sker arbetskostnad vid påbörjat coachpaket och coachsession.

Avsluta ett coachpaket i förtid

För att avsluta ett coachpaket i förtid krävs läkarintyg för återbetalning av ej påbörjade coachsessioner i paket.

Privat Policy

Vid tecknande av coachpaket eller produktinköp hos Mowhiti accepterar man köpvillkoren. All information som kommer fram under coachingen hanteras i enhet med personuppgiftslagen (Numer GDPR). När du lägger din beställning hos oss uppger du dina personuppgifter. I samband med din registrering och beställning godkänner du att vi lagrar och använder dina uppgifter i vår verksamhet för att fullfölja avtalet gentemot dig. Du har enligt Personuppgiftslagen rätt att få den information som vi har registrerat om dig. Om den är felaktig, ofullständig eller irrelevant kan du begära att informationen ska rättas eller tas bort. Kontakta oss i så fall via e-post.

Upphovsrätt – Copyright

All information på denna webbplats är skyddad enligt upphovsrättslagen. All kopiering eller användning av bilder och text utan skriftlig tillåtelse från mowhiti.com är förbjuden enligt lag.

Bilder och produktbeskrivningar

Mowhiti.com kan ej garantera att bilderna i denna butik visar varornas exakta utseende och färg, eftersom det kan skilja sig beroende på skärm och upplösning. Alla bilder ska därför ses som illustrationer. Vi reserverar oss för eventuella fel i produktbeskrivningarna.

Force Majeure

I händelse av krig, naturkatastrof, stridsåtgärder på arbetsmarknaden, myndighetsbeslut och jämförbara händelser utanför vår kontroll vilka ej skäligen kunnat förutses, och påverkar ingångna avtal samt utfästelser från vår sida, som gör att vi ej kan hålla nämnda avtal/utfästelse, skall utgöra grund till att vi befrias från våra förpliktelser att fullgöra nämnda avtal. Nedan följer länkar till Konsumentverket och ARN där du kan läsa mer detaljerat om konsumentköplagen och distansavtalslagen mm.
http://www.konsumentverket.se/
http://www.arn.se/ 

Som konsument kan du även vända dig till EU för att få hjälp med konfliktlösning när du handlat på nätet.
Länk:  ec.europa.eu/odr 

Då kommer du till: “European Commission official website

The  Online Dispute Resolution  website is an official website managed by the European Commission dedicated to helping consumers and traders resolve their disputes out-of-court.”